Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Zpět na úvodní stránku

ELEKTROMOBILY - ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

Jaký je rozdíl mezi elektromobilem a plug-in hybridem?

Oba typy vozů jsou vybaveny zásuvkou pro dobíjení, ale jinak se zásadně liší. Plug-in hybrid, někdy uváděný jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), kombinuje klasický spalovací motor s elektromotorem, který lze dobíjet připojením do běžné elektrické zásuvky nebo rekuperací energie během jízdy. Dokonce i plug-in hybrid lze používat v čistě elektrickém režimu, ale v takovém případě je dojezd omezen na 50 až 60 kilometrů.

 

Mohu elektromobil dobíjet, když prší?

Ano, dokonce můžete elektromobil nabíjet, i když prší, aniž byste se museli obávat zásahu elektrickým proudem nebo poškození vozu. Vůz i nabíjecí stanice mají pro tyto případy několik úrovní ochrany. Například proud neproudí, dokud není vůz bezpečně připojen do zásuvky a pokud není jisté, že u nabíjecí stanice i vozu je vše připraveno.


Jak daleko mohu jezdit v zimě?

S každou generací elektromobilů se dojezd na jedno nabití prodlužuje. Studie ŠKODA VISION E předpokládá dojezd až 500 kilometrů, což je dostatečné pro celou a neomezenou cestu. Stejně jako u vozů se spalovacími motory, jejichž spotřeba v zimě mírně roste, i elektromobily potřebují v chladném počasí více energie.


Kolik vydrží baterie kilometrů nebo dobití?

Životnost baterie v elektromobilech je velmi dlouhá. Zkušenosti ze zemí, kde se elektromobily používají ve velké míře, dokonce třeba jako taxi, dokazují, že baterie si zachovává 75 až 90 % své původní kapacity i po 200 000 nebo 300 000 kilometrů, v závislosti na používané technologii. S rozvojem e-mobility navíc náklady na výměnu baterií rapidně klesají. Baterie lze měnit po částech, přičemž záruční a servisní programy se upravují tak, aby tyto náklady pokryly.


Nejsou elektromobily nebezpečné v případě nehody?

Stejně jako klasické vozy prochází i elektromobily standardními crash testy s dobrými výsledky. Baterie nejsou při nehodě výbušné a elektromobily mohou fungovat i bez spojky a převodového a motorového oleje, jež obvykle při nehodě způsobují požár. Celkově mají mnohem méně součástek, což také snižuje pravděpodobnost poruchy. Baterie jsou zcela izolovány od ostatních částí vozu a v případě nehody dojde k odpojení celého systému.